Redacció d'un fullet informatiu
Ara que ja tens un tema relacionat amb els hàbits saludables, seguix els passos detallats a la pàgina 53 del Volum II sobre la planificació del text, l'organització i el disseny (evidentment adaptant-los al tema elegit). Revisa els ítems que se t'avaluaran per tal de tindre'ls presents a l'hora de fer-ne la redacció definitiva.
Et facilitem dos plantilles (una d'un díptic i una altra d'un tríptic) per si et resulten d'utilitat. Evidentment, pots fer servir altres plantilles així com modificar la que et donem al teu gust.
Ítems a avaluar
1) La informació s'hi presenta d'una manera clara, directa i atractiva. |
2) El text va acompanyat d'il·lustracions adequades al missatge que es vol transmetre. |
3) Els continguts s'hi exposen seguint un ordre lògic, jeràrquic i coherent, de manera que puguen ser entesos fàcilment pel destinatari. |
4) Les dades exposades són objectives i fiables. |
5)Està redactat en tercera persona o en forma impersonal. Per a les explicacions, s'utilitza el present d'indicatiu i, per a donar instruccions, l'imperatiu i les perífrasis d'obligació. |
6) El nivell de llengua utilitzat és l’estàndard, amb un llenguatge senzill i directe que inclou un vocabulari específic del tema. |
7) El tríptic o díptic té l’estructura adequada (portada, pàgines centrals i contraportada). |
8) A la portada apareix, en lletres destacades, el títol o eslògan de la campanya. |
9) A les pàgines centrals la informació es presenta amb textos breus clarament diferenciats mitjançant recursos tipogràfics i visuals, com dibuixos, esquemes, mapes, etc. |
10) En la contraportada s’oferixen solucions o suggeriments, el nom de l'entitat responsable de la publicació, els logotips d'empreses col·laboradores i les adreces on la persona interessada pot acudir. |
11) Utilitza correctament els signes de puntuació. |